Polska Ferajna

Polska Ferajna klan z ambicjami. Dołącz do najlepszych.

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

Oficjalne forum Polskiej Ferajny

#1 2014-11-13 02:08:41

DrFeelGood

Administrator

Zarejestrowany: 2014-10-25
Posty: 7
Punktów :   

Przeliczniki loota

Wielu graczy(podobno tylko najlepsi mają jaja aby tak zrobić )  popełnia błąd budowy ratusza (TH) zanim rozbuduje obronę.


To jest nieodwracalny błąd!


TH nie jest zwykłym budynkiem odblokowującym inne. Z czasem nie jest nawet najdroższym. Od niego zależy cały dalszy sens gry i na nim opiera się cały jej algorytm. Błąd związany z jego przedwczesną budową, całkowicie zmienia doświadczenia z Clash of Clans, sprawiając, że przestaje ona być strategią. Stajemy się wtedy bierną ofiarą rozważniejszych graczy, którzy nie popełnili podobnego błędu. Jeżeli już tak się stanie to musimy poświęcić na grę wielokrotnie więcej czasu lub prawdziwych pieniędzy.

Aby zrozumieć ile zależy od tego najważniejszego budynku w grze, dokładnie przeczytaj poniższy artykuł o tym, jak liczone są zasoby w grze. To od nich bowiem zależy czy nas ktoś atakuje i czy my mamy po co i czym atakować innych. A zasoby zależą właśnie od poziomu ratusza.


1. Złoto/Eliksir

Złoto i eliksir można ukraść z trzech budynków tj. kopalni/pomp, magazynów oraz z TH.

    Magazyny: Z magazynów można ukraść 20% tego, co się w nich znajduje, jednak nie więcej niż 200k. Ten procent oraz limit obowiązuje do TH5 włącznie. Poczynając od TH6, procentowa wielkość spada o 2% z każdym kolejnym TH. Z kolei limit możliwego do zabrania surowca z magazynu wzrasta wraz z kolejnym TH o 50 000, począwszy od TH7. [Tabela 1 pokazuje jak to wygląda]

    Kopalnie/Pompy: Można z nich zabrać 50% tego co się w nich znajduje (jeżeli osoba atakowana ma TH takie samo jak nasze lub o wyższym poziomie). Limit stanowi pojemność pompy/kopalni.

    Ratusz (TH): Z ratusza można zabrać symboliczne 1000/1000 surowców.


Maksimum surowców jakie można zabrać obecnie w grze, możliwe jest  poprzez atak na gracza z TH10, który ma pełne pompy i kopalnie a w magazynach leży ponad 4 mln surowców.  Oznacza to, że każdego surowca jednemu takiemu graczowi, można zabrać 926k. Czyli: 400,000 + (7 x 75,000) + 1,000 = 926,000.


Powyższe liczby dotyczą sytuacji, kiedy TH atakowanego przez nas gracza jest na równym poziomie lub wyższym od naszego, czyli przed zastosowaniem mnożnika. Mnożnik loota to system karny dla graczy atakujących słabszych. Ma zapewnić miłą rozrywkę na każdym poziomie gry. Dzięki niemu gracze np. z TH5 nie doświadczają ataków golemów, hogów czy wiedźm, które mogłyby niewielkim nakładem trudności pokonać całą wioskę. Karny mnożnik loota opiera się tylko i wyłącznie na różnicy poziomów TH atakującego i atakowanego. Mnożnik jak nazwa wskazuje mnoży wcześniej podawany loot (dostępne do skradzenia zasoby) tworząc dostępny loot. Mnożnik dla poszczególnych różnic TH wygląda następująco:

    5% za atakowanie gracza z TH (ratuszem) niższym o 4 lub więcej poziomów od atakującego.
    25% za atakowanie gracza z TH o 3 poziomy niższym od atakującego.
    50% za atakowanie gracza z TH o 2 poziomy niższym od atakującego.
    90% za atakowanie gracza z TH o 1 poziom niższym od atakującego.
    100% za atakowanie gracza z tym samym poziomem TH.


2. Czarny Eliksir (potocznie: ropa)

Ropa może być zabrana z dwóch typów budowli: baniaka oraz ze świdra.

    Baniak: Z magazynu ropy można zabrać 6%, o ile TH atakowanego gracza jest na poziomie niższym niż TH9. Limit wtedy wynosi 2000. Począwszy od TH9 ilość ropy do zabrania spada o 1% na każdym TH, a limit wzrasta o 500, na każdym TH. [Tabela 2 to przedstawia]

    Świdry: Można z nich zabrać maksymalnie 75% tego, co się w nich znajduje. Limit stanowi tylko pojemność świdra.

Maksymalna ilość czarnego eliksiru, jaką możemy ukraść rywalowi wynosi 6600. Aby to osiągnąć potrzebne nam będzie szczęście by trafić na gracza z TH10, który ma pełne świdry ropy oraz minimum 75000 zgromadzone w magazynie (baniaku). Wynika to z następującego wyliczenia: 3,000 + (3 x 1,200) = 6,600.



3. Przykładowy Loot na złoto i eliksir


W tabeli 3 przedstawiłem przykładowy dostępny loot (surowiec do zabrania) dla poszczególnych TH. Zwróćcie uwagę na atakowanie tego samego TH przeciwnika z coraz to innym własnym. Najbardziej opłacalny jest atak TH o jeden poziom niższego od naszego. Mamy wtedy przewagę i dość korzystny mnożnik.



4. Pamiętaj, że to działa w dwie strony!

Pamiętaj, że im masz wyższe TH tym jesteś bardziej opłacalny dla silniejszych napastników oraz masz mniej obfitych wiosek do wylosowania w grze. Dlatego zawsze TH buduj na samym końcu rozbudowy obrony, by móc się bronić przed silniejszymi od Ciebie graczami, którzy wcześniej nie byli Tobą zainteresowani. Inwestuj także w rozwój wojska aby móc atakować silniejsze wioski. Mając TH1 każda wioska dla Ciebie jest opłacalna (mowa o mnożniku) a więc nie ma problemu z losowaniem. Mając natomiast TH9 lub 10 na losowanie należy poświęcić dużo więcej czasu i surowca, gdyż liczba opłacalnych wiosek z powodu mnożnika ogranicza się wtedy tylko do 2-3 poziomów TH z 10 możliwych. 

Loot złoto eliksir
http://i59.tinypic.com/2d9titx.png
Loot dark eliksir
http://i62.tinypic.com/2060z92.png
Wielkość loota w zależności od levelu TH
http://i59.tinypic.com/x5wqaw.png

Nadal uważam, że mój TH to była przemyślana decyzja

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wonaruto.pun.pl www.broken-dreams.pun.pl www.pokemon-gra-pbf.pun.pl www.narutogify.pun.pl www.legenda-shinobi.pun.pl